Yarvik TAB7-200 Xenta 7

TAB7-200 Xenta 7 Black 59%
TAB7-200 Xenta 7: Android 4.1, 288 gram, dual-core, 7 inch touchscreen, WiFi, 2e camera

De Yarvik TAB7-200 Xenta 7 is een tablet uit de onderkant van de middenklasse en wij vinden deze een beetje aan de dure kant. Let op! Deze tablet heeft geen ondersteuning voor internet via het mobiele netwerk, Alleen via WiFi. Eventuele abonnementen kun je dus niet gebruiken voor je tablet, maar alleen voor je telefoon.
Wil je buitenshuis op de TAB7-200 Xenta 7 tablet werken en heb je een Android telefoon (vanaf versie 2.2) of iPhone 5 nodig met internet abonnement, dan kun je je telefoon gebruiken om een WiFi hotspot te maken.

Lees meer...

Wat vind je van deze mobiel? Deel het op facebook of twitter.
Vind je de site de moeite waard? Like ons dan op Facebook!

De Yarvik TAB7-200 Xenta 7 heeft nog geen beoordelingen. Heb jij deze tablet? Deel dan je mening over deze tablet en help andere bezoekers van tabletfacts.nl bij het maken van hun keuze.

Beoordeel nu als eerste deze tablet
Totaal:
Gewicht:
Scherm:
Snelheid:
Besturingssysteem:
Continu video spelen:

Stel een vraag over de TAB7-200 Xenta 7


Hier is het mogelijk om uw vraag te plaatsen over de TAB7-200 Xenta 7. Bekijk eerst of uw vraag al is beantwoord! Dit kan zowel bij de veelgestelde vragen staan als bij de reeds beantwoorde vragen van bezoekers.

  • Dubbele vragen worden verwijderd.
  • Specifieke vragen over apps als whatsapp en skype e.d. kun je stellen aan de makers van de apps of op het forum van de desbetreffende app.
  • De vraag moet gerelateerd zijn aan het toestel
  • Wees netjes en geduldig, anders wordt je vraag verwijderd. We kunnen er niets aan doen als een app of telefoon niet goed werkt.

Mocht u een antwoord ontvangen en deze omvat handelingen die u zou moeten uitvoeren op uw telefoon of tablet, bent u zelf verantwoordelijk voor opvolging en eventuele gevolgen hiervan.

In het geval van foutmeldingen, zorg dat je deze erbij plaatst en dat je deze zo volledig mogelijk omschrijft. Er is geen garantie dat een antwoord wordt geplaatst of dat het antwoord gelijk een oplossing biedt.

Veelgestelde vragen

Probeer deze apk te installeren https://www.dropbox.com/s/aqsc14m3uvjla25/Ziggo%20TV.apk

Als de link niet meer werkt is deze wellicht bijgewerkt. Het originele bericht (engels) staat op deze pagina van xda-developers

Werkt deze oplossing niet? Dan zul je helaas nog moeten wachten tot Ziggo de app update en aanpast voor jouw toestel.

Werkt deze oplossing voor je? Like ons dan op facebook!

Probeer deze app te installeren https://play.google.com/store/apps/details?id=org.projectvoodoo.otarootkeeper. Hiermee kun je de tablet tijdelijk un-rooten voor gebruik met deze app.

Werkt deze oplossing niet? Dan zul je helaas nog moeten wachten tot Telenet de app update en aanpast voor jouw toestel.

Werkt deze oplossing voor je? Like ons dan op facebook!

We hebben deze geheime optie niet op ieder Android toestel kunnen testen, werkt het niet? Dan hebben we momenteel nog geen oplossing voor je.
Handleiding
Download Quickshortcut uit de android market en zoek na installatie op "roam" in het eerste scherm en kies "roamingbescherming".
Bedenk een naam voor je snelkoppeling (bijvoorbeeld "roaming instellingen")
Druk op "OK"
Dan wordt een snelkoppeling van deze optie gemaakt in je beginscherm
Na het klikken op de snelkoppeling kom je in het geheime roaming menu, daar kun je roaming bescherming uit zetten voor binnenlandse gesprekken (bovenste opties).

We hebben hard gezocht naar deze oplossing, werkt deze oplossing voor je? Like ons dan op facebook!

Iedere mailbox gegevens zijn weer anders, vraag deze op via de website van je mailprovider

Je moet hiervoor alle gegevens van het emailadres verzamelen.

Deze gegevens heb je nodig:
inkomende mailbox:
-waarschijnlijk pop.provider.nl, mail.provider.nl, pop3.provider.nl of provider.nl
uitgaande mailbox:
-waarschijnlijk mailhost.provider.nl, mail.provider.nl of provider.nl
login naam:
-waarschijnlijk uw gebruikersnaam + @provider.nl of alleen uw gebruikersnaam
Je eigen wachtwoord

Voor het ophalen van email anders dan je vaste (thuis) aansluiting is aanmelden wellicht verplicht. Hetzelfde geldt voor verzenden. speel een beetje met de optie aanmelden verplicht.

Verder kan het zijn dat de provider beveiligde email heeft of voor de veiligheid een andere poort in dat geval is het poortnummer anders dan standaard. Dit moet wel expliciet in de gegevens/(online) handleiding staan van de provider.


Stopt de applicatie na het invoeren?

Gebruik dan een andere mail applicatie. Er zit waarschijnlijk een foutje in de standaard mail applicatie. Download my secure mail en stel je email account in met deze app.


Wil de mail app plotseling niet opstarten

Ga naar het telefoon menu - instellingen - applicaties - alles - zoek je mail app en druk erop. Druk daarna op cache verwijderen/wissen en probeer je mail app opnieuw.


Ben je tevreden over het antwoord of wil je anderen op de hoogte stellen van deze gratis antwoord service. Like ons dan op facebook!
Je moet om dit te herstellen terug naar de fabrieksinstelling. Je raakt hierdoor waarschijnlijk wel je gedownloade apps en instellingen kwijt. Deze zijn gelukkig vaak snel weer opnieuw te installeren.
Kijk eerst of deze handeling in de handleiding staat! Maak eventueel een backup van je contacten.

Als nog in je toestel kan komen, ga dan naar instellingen - privacy/beveiliging - terug naar fabrieksherstelling. Als het daar niet staat bekijk even de andere menu optie in de instellingen. Namen kunnen verschillen.

Vaak kun je in de recovery mode komen door de één van deze combinaties te doen (tegelijk indrukken) bij het opstarten:
Heb je geen fysieke home knop
power+volume up
power+volume down
power+volume up en down
power en camera
Heb je wel een fysieke home knop
power+home+volume up
power+home+volume down
power+volume up en down
power en camera
Werken bovenstaande opties niet?
Bij sommige toestellen is er een resetknop die met een paperclip (oudere tablets/telefoons) kan worden gereset. Soms kun je alleen resetten met een reset programma (via de website van de fabrikant te verkrijgen)
Iedere fabrikant heeft weer een aparte instelling hiervoor, werkt het niet, probeer dan een andere variant. Dan kom je in de recovery modus en kun je selecteren om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Menu item kiezen doe je met de volume knoppen, met de power knop bevestig je dit.

Ga naar instellingen -> spraakoproep (kan ook bellen of oproepen heten) -> aanvullende instellingen -> id verbergen

Haal je router even van de stroom, controleer het punt waarmee je verbinding wil maken, of het de juiste is, en controleer bij invoer van het wachtwoord op hoofd en kleine letters. Verificatiefouten komen het meest voor bij slechte verbinding, onjuist ip-adres, verkeerd toegangspunt of verkeerd wachtwoord.

Als dit nog niet lukt, wordt het wat technischer. Download WiFi Analyser uit de play store en controleer of het signaal goed is en of het niet te druk is op het kanaal (ivm signalen van de buren).
Ga verder na of je een protocol op de router gebruikt die compatibel is met je toestel, bijvoorbeeld WPA2. Sommige toestellen kunnen niet omgaan met de allernieuwste protocollen.

Controleer of er een update is van je router, het kan zijn dat deze een nieuwe versie nodig heeft om connectie te maken met nieuwe apparaten.
Het kan zijn dat je router snel een verbinding wil verversen, loot de TTL instellingen na. Ook kun je kijken of een vast ip adres in te stellen is voor jouw telefoon, zodat andere apparaten niet de verbinding over willen nemen en je telefoon in de war raakt.
Deze app kan je helpen met vast ip adressen.

PS: We hebben ook wel eens te maken gehad met iemand die een UPC horizon box had die niet goed was ingesteld (oude inruil box van andere klant). Deze box kon geen WiFi aanleggen en moest vervangen worden.

In principe kun je er weinig aan doen. Dit hangt af van de batterij zelf en je gebruik

Hieronder staan drie manieren om je batterij statistieken te resetten. Dit zal verder niet helpen om je batterij langer mee te laten gaan. Als iemand anders dit tegenspreekt of tegen je heeft gezegd hebben ze het bij het verkeerde eind. In principe is de eerste methode de enige juiste methode om je batterij statistieken te resetten.

Er zijn 3 manieren

1) Laad de batterij op tot deze bijna vol is. (Dit reset de batterij gegevens). Blijft de telefoon steeds op een lager percentage hangen bij vol opladen, doe dan een fabrieksherstel.

2 ) Heb je een gerootte telefoon dan kun je Battery calibration apps gebruiken uit de play store of door deze los te installeren.

3) Handmatig /data/system/batterystats.bin verwijderen (hier heb je ook root toegang voor nodig)

Handige tips

Accu's mogen niet 100% ontladen worden omdat dan ze dan onherstelbaar defect kunnen raken. Bij gebruik in elektronische apparatuur is dat niet snel het geval omdat het product uitschakelt zodra het energieniveau te laag is. Dit zal niet vaak voorkomen omdat het toestel vaak automatisch uitschakeld bij een laag niveau.

Gebruik altijd de originele lader. Iedere accu is uniek en heeft een eigen voltage en vermogen. Heb je toch een vervangende lader? Bij opladen met een lader die niet precies dezelfde eigenschappen heeft als je originele lader kan het zijn dat dit effect heeft op de levensduur van je batterij.

Accu's voor mobiele telefoons en tablets slijten. Ook al gebruik je deze niet. Bij normale omstandigheden verliezen ze ongeveer 20% van de capaciteit. Wordt je telefoon of omgeving vaak erg warm, dan kan het zijn dat deze nog sneller slijten. De levensduur komt daardoor uit op gemiddeld drie tot vijf jaar.

Het Android besturingssysteem is open source, wat betekent dat elke fabrikant van het apparaat is vrij om Android te gebruiken op de apparaten. Echter, Google Play is een toepassing die alleen beschikbaar is voor apparaten die Google's compatibiliteitseisen passeren. Bovendien moeten fabrikanten het verkrijgen van een licentie van Google om de Google Play Store app installeren op hun apparaten.

Als uw apparaat niet beschikt over de Google Play Store app (eerst controleren), en uw toestel niet hier wordt vermeld, betekent dit dat uw apparaat waarschijnlijk niet wordt ondersteund voor gebruik met Google Play op dit moment U kunt contact opnemen met uw fabrikant van het apparaat voor meer informatie.

Verder kunt u proberen om te kijken op Google play store via een PC/Laptop om te kijken of applicaties geinstalleerd kunnen worden.

Staat uw apparaat er niet bij zijn er ook alternatieven en wellicht ook een ingebouwde app applicatie van de fabrikant.
Er zijn verschillende alternatieve applicatie winkels die je kunt downloaden en installeren op je tablet. Andere alternatieve app stores zijn websites waar vanaf je direct applicaties kunt downloaden. Met behulp van deze app store kun je simpel apk-files zoeken, downloaden en installeren op je Android tablet. Voorbeelden van alternatieve app stores zijn:


Ben je tevreden over het antwoord of wil je anderen op de hoogte stellen van deze gratis antwoord service. Like ons dan op facebook!

Gebruik de app Wifi statIc om je te helpen bij het opzetten van een statisch IP adres voor je toestel


Ben je tevreden over het antwoord of wil je anderen op de hoogte stellen van deze gratis antwoord service. Like ons dan op facebook!

Skype is beschikbaar voor diverse platformen waaronder Android, iOS, Windows Phone en Blackberry. Bekijk de link of je skype kunt draaien op jouw toestel. Skype for mobile

Gelukkig hebben wij een handleiding voor je gevonden van een soortgelijk toestel: Bekijken
Ga naar menu - instellingen - apps - alle apps (alles) - druk op google play store - dan cache/buffer verwijderen en gegevens wissen - reboot de telefoon en het zou weer moeten werken.
Net gekocht?

Bij het kopen van een losse TAB7-200 Xenta 7 in Nederland kun je binnen een aantal dagen aanspraak maken op de wet kopen op afstand.

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

Wel gekocht in een winkel? Ga dan langs bij de winkel of bel de verkoper op.
Meer informatie over kopen op afstand

TAB7-200 Xenta 7 hardware of software defect binnen een jaar

Wettelijke garantie heb je altijd gedurende de eerste 6 maanden. Extra garantie kan een winkelier of fabrikant vrijwillig aanbieden.
Koopt u een product en gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er iets mis met het product? Dan hoeft u niet aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. De verkoper moet bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
Binnen een jaar heb je vaak winkelgarantie (hangt af van de winkel). Je kunt dan je product terug brengen naar winkel, want met deze partij heb je een verkoopovereenkomst gesloten. Heb je dit product online gekocht, dan moet je contact opnemen met de online winkel. Lees goed de garantie voorwaarden! Als het defect namelijk niet binnen je garantie valt kost het je onderzoeks en reparatie kosten.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet.

TAB7-200 Xenta 7 hardware defect binnen twee jaar

Als de hardware defect is na een jaar en binnen twee jaar kun je vaak alsnog aanspraak maken op de garantie. Je kunt niet meer in de winkel terecht, maar moet contact opnemen met de fabrikant. Lees goed de garantievoorwaarden, want dit wordt na een jaar gebruik niet zomaar toegekend. Je moet goed kunnen aantonen wat het defect is en waardoor dit is ontstaan, dit kan ook onbekend zijn natuurlijk.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet, ze mag een geen geval aangepast zijn (custom roms etc).

* 6 maanden op batterijen, opladers en headsets

Meer lezen over garantie

Tips over val-, stoot-, druk- of waterschade

Niet liegen over het defect! Als je toestel in het water is gevallen, kan het zijn dat er binnen in het toestel een aantal indicatoren zitten die verkleurd zijn. De fabrikant of reparateur kan dit zien. Het is daarnaast moeilijk tot niet aan te tonen dat je beeldscherm uit zichzelf is gebroken. De fabrikant of reparateur zal dit nooit onder garanie repareren.

Tips over software

Heb je een zogenaamde custom rom geinstalleerd of andere aanpassingen gemaakt die niet vallen onder normaal gebruik, dan heb je geen recht op garantie als je toestel daarna niet meer werkt.

Tips over eventuele simlocks

Haal je de simlock eraf zonder tussenkomst van de provider vervalt vaak je garantie omdat de software wordt aangepast om de simlock te omzeilen. Het erafhalen van een simlock is verder niet verboden.

Wil je meer informatie over je garantie of er aanspraak op maken

Zorg dat je je aankoop-bon of betaalbewijs bij de hand hebt en neem contact op met de verkopende parij of fabrikant. Lees op de website van de verkoper of fabrikant wat je moet doen en lees goed de garantievoorwaarden voor je contact opneemt.

Is je TAB7-200 Xenta 7 kapot, dan kun je terecht bij anyfix.nl. Aanmelden van een reparatie via www.anyfix.nl

Vragen van bezoekers

Wil je een vraag stellen?

Heb je een vraag over de TAB7-200 Xenta 7? Stel hem dan hier

Yarvik TAB7-200 Xenta 7 vragen en antwoorden