Hier is het mogelijk om uw fouten en reparaties vraag te plaatsen over de T3 2GB 16GB.
In het geval van foutmeldingen, zorg dat je deze erbij plaatst en dat je deze zo volledig mogelijk omschrijft. Er is geen garantie dat een antwoord wordt geplaatst of dat het antwoord gelijk een oplossing biedt.
Voor deze handelingen moet ADB geinstalleerd zijn. Je hebt hiervoor een Linux omgeving nodig bijvoorbeeld Cygwin (voor Windows). Hoe dit verder werkt kun je zelf opzoeken, we geven verder geen uitleg over dit programma.
Heb je deze al draaien dan kun je in de terminal dit typen om ADB op te halen:
sudo apt-get install android-tools-adb
Verder moet USB-debugging al aan staan. Als je alleen je WiFi aan wil zetten voor het opvragen van je wachtwoord via Google dan kun je deze lijn invoeren
adb shell svc wifi enable
Voor sommige methoden heb je root nodig, voor sommige niet. Werkt het niet, probeer een andere methode
Sluit je tablet aan op de computer via USB
Open de terminal en type:
adb devices
adb shell
cd data/system
su
rm *.key
Start daarna opnieuw op
Sluit je tablet aan op de computer via USB
Open de terminal en type:
adb shell
cd /data/data/com.android.providers.settings/databases
sqlite3 settings.db
update system set value=0 where name='lock_pattern_autolock';
update system set value=0 where name='lockscreen.lockedoutpermanently';
.quit
Start daarna opnieuw op
adb shell rm /data/system/gesture.key
Start daarna opnieuw op
1. Download deze zip Pattern Password Disable op de SD kaart (via de PC, want je kan je tablet niet benaderen)
2. Doe de simkaart in de tablet
3. Reboot naar recovery
4. Installeer het ZIP bestand vanaf de sd kaart
5. Opnieuw opstarten
Ga eerst naar instellingen - applicatie(beheer)/apps (lijst met apps) - zoek de camera
Druk erop en dan op cache/buffer wissen
Probeer de camera opnieuw
Neem dan contact op met de verkopende partij om dit te herstellen
Ga naar de instellingen van de tablet en druk op applicatiebeheer/applicaties/toepassingen
1) Zoek de galerij en druk er op. Druk vervolgens op cache/buffer wissen.
2) Doe hetzelfde voor de camera
Als het goed is moeten je camera en galerij weer werken. Zo niet, kijk dan bij antwoord 1 voor een fabrieksherstel.
De Safe mode wordt vaak veroorzaakt door een foute app of een app die in de weg zit voor het besturingssysteem
Hoe kom je in de safe-mode?
Zet je tablet uit
Druk op de power knop
Als de tablet aan gaat hou je de menu knop ingedrukt OF beide volume knoppen
Op het startscherm moet dan de tekst safe mode te vinden zijn
Nu dat je binnen safe mode zit kun je de de foute apps verwijderen
Als de foute app weg is, kun je een aantal dingen doen.
1) Start de tablet opnieuw op. Staat er geen Safe mode meer? Dan is je tablet normaal opgestart zonder problemen.
2) Start de tablet opnieuw op met volume omhoog ingedrukt. Staat er geen Safe mode meer? Dan is je tablet normaal opgestart zonder problemen.
3) Heb je een batterij die je eruit kunt halen. Trek deze er dan uit en wacht een minuut. Staat er geen Safe mode meer? Dan is je tablet normaal opgestart zonder problemen.
Als het dan nog niet is opgelost, moet je wellicht nog een recent geinstalleerde app verwijderen en opnieuw het lijstje afgaan.
Nog geen resultaat? Dan moet je bij antwoord 1 veelgestelde vragen kijken voor een fabrieksherstel.
Bij het kopen van een losse T3 2GB 16GB in Nederland kun je binnen een aantal dagen aanspraak maken op de wet kopen op afstand.
Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, tablet, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.
Wel gekocht in een winkel? Ga dan langs bij de winkel of bel de verkoper op.
Meer informatie over kopen op afstand
Wettelijke garantie heb je altijd gedurende de eerste 6 maanden. Extra garantie kan een winkelier of fabrikant vrijwillig aanbieden.
Koopt u een product en gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er iets mis met het product? Dan hoeft u niet aan te tonen hoe het product is kapot gegaan. De verkoper moet bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
Binnen een jaar heb je vaak winkelgarantie (hangt af van de winkel). Je kunt dan je product terug brengen naar winkel, want met deze partij heb je een verkoopovereenkomst gesloten. Heb je dit product online gekocht, dan moet je contact opnemen met de online winkel. Lees goed de garantie voorwaarden! Als het defect namelijk niet binnen je garantie valt kost het je onderzoeks en reparatie kosten.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet.
Als de hardware defect is na een jaar en binnen twee jaar kun je vaak alsnog aanspraak maken op de garantie. Je kunt niet meer in de winkel terecht, maar moet contact opnemen met de fabrikant. Lees goed de garantievoorwaarden, want dit wordt na een jaar gebruik niet zomaar toegekend. Je moet goed kunnen aantonen wat het defect is en waardoor dit is ontstaan, dit kan ook onbekend zijn natuurlijk.
Voor software fouten gaat garantie puur om de software welke door de provider/fabrikant erop is gezet, ze mag een geen geval aangepast zijn (custom roms etc).
* 6 maanden op batterijen, opladers en headsets
Tips over val-, stoot-, druk- of waterschadeNiet liegen over het defect! Als je toestel in het water is gevallen, kan het zijn dat er binnen in het toestel een aantal indicatoren zitten die verkleurd zijn. De fabrikant of reparateur kan dit zien. Het is daarnaast moeilijk tot niet aan te tonen dat je beeldscherm uit zichzelf is gebroken. De fabrikant of reparateur zal dit nooit onder garanie repareren.
Tips over softwareHeb je een zogenaamde custom rom geinstalleerd of andere aanpassingen gemaakt die niet vallen onder normaal gebruik, dan heb je geen recht op garantie als je toestel daarna niet meer werkt.
Tips over eventuele simlocksHaal je de simlock eraf zonder tussenkomst van de provider vervalt vaak je garantie omdat de software wordt aangepast om de simlock te omzeilen. Het erafhalen van een simlock is verder niet verboden.
Wil je meer informatie over je garantie of er aanspraak op makenZorg dat je je aankoop-bon of betaalbewijs bij de hand hebt en neem contact op met de verkopende parij of fabrikant. Lees op de website van de verkoper of fabrikant wat je moet doen en lees goed de garantievoorwaarden voor je contact opneemt.